Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Turistički vodič za goste iz Srbije: Dozvolite da vas preobratimo

Komentari (37) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 03 avgust 2010 21:30
NB
Bezukusan i neduhovit tekst.
Preporuke:
0
0
2 utorak, 03 avgust 2010 22:22
Neofit77
Hahahahahahaha, slatko sam se nasmejao. Sjajno! Samo, vidim da ste već naljutili neke od domoljuba i čuvara vutre, ovaj htedoh reći vatre, iz druge Srbije. Još jednom, sjajno! :)))))
Preporuke:
0
0
3 utorak, 03 avgust 2010 22:29
KPS
Naravno da je sve karikirano ali sustina je bitna. Tacno tako sam se osecao u Lijepoj njihovoj.
Ko shvata, razumece.
Preporuke:
0
0
4 utorak, 03 avgust 2010 22:31
Askurđel
Stvarno se pitam šta ovim ljudima fali?
Preporuke:
0
0
5 utorak, 03 avgust 2010 23:08
nataša
Što, vi to smatrate šalom, pa vi ne znate ništa o Hrvatskoj ozbiljnosti.
Oni to misle ozbiljno, sećam se scene sa Korčule pre dvadesetak godina kada su Hrvati ubeđivali jednog Napuljca Italijana kako je "Ajduk najbolji na svitu". Italijan, iz zemlje koja je bila i svetski i evropski prvak i imala više evropskih šampiona i to neki i više puta se nasmejao i rekao "Ne nije najbolji".
Usledio je nokaut jednoga koji nije sudjelovao u diskusiji, onako sa strane, skoro sa ljeđa. Svi su smatrali da je bes opravdanom zbog uverede, kako će reći da nije Ajduk najbolji.
Sve je bilo šala, ali je nokaut bio ozbiljan.
Dobro je prošao, da je bio iz Beograda kola bi mu letela u more.
Neka hvala, živela Grčka.
Preporuke:
0
0
6 utorak, 03 avgust 2010 23:35
Bojan Tripunovic
Bio (u Hrvatskoj), vidio, obis'o, glava na ramenu, i NIKAD vise!
Preporuke:
0
0
7 sreda, 04 avgust 2010 00:08
DŽon Šepard
G.Tripunoviću, "same here".
Preporuke:
0
0
8 sreda, 04 avgust 2010 02:24
Ovan Čobanović
Jugonostalgičarima ne vredi govoriti dva puta. Čepovi su sastavni deo slušnog sistema u tih.
Preporuke:
0
0
9 sreda, 04 avgust 2010 08:33
Branislav
Moj je slucaj nesto specifican. Jos uvek imam kucu Zadru (tamo se rodio i odrastao) i vazecu LK pa tamo odem tu i tamo. Ove godine bio sa zenom i detetom i uopste se nisam ustezao da na plazi pricam srpski. Neke je bas bilo briga neki su bili uvredjeni, a meni je bitno da mi se dete dobro provelo. Jeste neprijatno, ali nekako mi je drago sto ih nervira moje prisustvo, narocito cinjenica da su oterali mene jednog, a sada sam im doveo jos dva nova drzavljanina srpske nacionalnosti. Inace vozikao sam se kolima sa srpskim tablama (priznajem nije mi bilo bas svejedno), ali neprijatnosti sem jednog srednjeg prsta nisam imao. E sad, nije bas da sam u kaficu trazio produzenu kaFu s mlekom (trazio sam Makijato),ni kiselu vodu (mineralnu), ni hleb u prodavnici, ali sam primetio da me neki raspoznaju vec po polazuju burme (desna a ne leva ruka). Primetio sam da je i nekima bilo cak i drago (malobrojni preostali Srbi). Sve u svemu bilo je malo relaksiranije nego nekh ranijih godina.
Preporuke:
0
0
10 sreda, 04 avgust 2010 09:22
aleksandar
Sada kada Srba tamo više nema, nakon 1941. i 1995., mogu malo i da se "šale" na svoj račun.
Izgleda samokritično a ništa ne boli.
Problem je rešen pa mogu i da se šegače.
Preporuke:
0
0
11 sreda, 04 avgust 2010 09:23
Danko
Kad ćemo da počnemo da gledamo svoja posla i da prestanemo da čistimo pred tuđim pragom.
Preporuke:
0
0
12 sreda, 04 avgust 2010 09:43
miki
Posao sam na letovanje u kucu svoga dede sa trojicom drugova. Na granici su nas skinuli sa autobusa i trazili da pokazemo evre,tj. 100 evra po danu, koje nismo imali. Nisu nam dopustili da nastavimo putovanje. Ko je dozvolio da ceo Beograd bude izlepljen bilbordima o "lijepoj njihovoj" koja je "tako blizu" itd.?Kada ce Zagreb biti izlepljen lepotama Srbije, pitam Tadica i kompaniju?
Preporuke:
0
0
13 sreda, 04 avgust 2010 10:11
gorštak
Hrvati su za Srbe teška kazna. Oni su kao parazitska biljka imela koja nema svoj koren u zemlji, već visi sa grane drugog drveta i izvlači hranljive materije iz njega. Za Hrvate su to drvo Srbi. Gotovo sve što imaju oteli su od nas: jezik, teritoriju, stanovništvo ( bar pola Hrvata su pokatoličeni bivši Srbi ), književnu i drugu baštinu. I to otimanje još uvek ne prestaje, sada su izmislili i ''Hrvatsku pravoslavnu crkvu'' da bi prisvojili srpske velikane poput Tesle ( kome je otac bio pravoslavni prota ) i slično.
Dugo vremena sam živeo u jednom udaljenijem beogradskom prigradskom naselju sa desetak procenata Hrvata i dobro sam upoznao mentalitet ovih ljudi. Sećam se koliko se njihov ''velečasni'' jedanput izgalamio na mene kada sam put do škole pokušao da preprečim kroz dvorište katoličke crkve, jer sam video da to rade hrvatska deca iz mog komšiluka. Bilo je to osamdeset i neke godine i oni su još tada dobro znali ko im je ''neprijatelj'', iako su glumili dobrosusedske odnose. Mislim da niko kao Hrvati nije toliko u stanju da se uprepodobi glumeći suvu prijatnost i ljubaznost ako trenutne okolnosti tako zahtevaju, da bi prvom zgodnom prilikom pokazali sasvim suprotno lice, ne uzdržavajući se od najgorih stvari. Tako su i moji vršnjaci među njima, sa početkom devedesetih u dvorištu osnovne škole zavijorili šahovnicu, terajući čak neke uplašene srpske klince koji su se tu zatekli da je ljube. Poneseni Tuđmanovim obećanjem o ''Hrvatskoj do Zemuna'' ( naselje u kome sam živeo pripadalo je opštini Zemun ), dopustili su sebi lukzuz da rade tako nešto u sred Srbije. Pošto od ''Hrvatske do Zemuna'' nije ispalo ništa, oni su se opet primirili i ponašali kao da je sve u najboljem redu, ali siguran sam da kad bi se pokrenula neka nova ''Oluja'' prema Srbiji, Hrvatska bi u tim mojim komšijama dobila ljute ''bojovnike''.
Ali uprkos svim iskustvima sa njima, ovde se nakon svakog pokolja nad Srbima opet mrtvo hladno bleji o ''pomirenju''. Što se mene tiče tog ''pomirenja'' nema.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 04 avgust 2010 11:26
brm
letovati u Hrvatskoj je pre svega NEPRISTOJNO
a) tamo je nekom neko poginuo od srpskog metka (da ne ulazim u razloge) pa ga ja iritiram u njegovoj kući
b) mene oni iritiraju jer se tamo šepure a mog kuma su izbacili sa vekovnog ognjišta (ovo bez ironije - doslovno)

zato u Hrvatskoj i letuju samo oni poput ovih likova iz Frame i sa Pinka... i njihova druga strana pokondirene tikve sa peščanika..

ostali svet letuje tamo gde je dobrodošao..
PS ne letujem više ni u sopstvenoj prapostojbini jer nisam doborodošao
Preporuke:
0
0
15 sreda, 04 avgust 2010 11:47
Prva Srbija
Siguran sam da se autor uopšte nije šalio!
Preporuke:
0
0
16 sreda, 04 avgust 2010 11:54
NB
@gorstak!
Hrvati su za Srbe teška kazna. Oni su kao parazitska biljka imela koja nema svoj koren u zemlji, već visi sa grane drugog drveta i izvlači hranljive materije iz njega. Za Hrvate su to drvo Srbi. Gotovo sve što imaju oteli su od nas: jezik, teritoriju, stanovništvo ( bar pola Hrvata su pokatoličeni bivši Srbi ), književnu i drugu baštinu. I to otimanje još uvek ne prestaje, sada su izmislili i ''Hrvatsku pravoslavnu crkvu'' da bi prisvojili srpske velikane poput Tesle ( kome je otac bio pravoslavni prota ) i slično.


Gospodine, ovo sto ste napisali spada u fasisticko-nacionalisticke ispade najgore vrste, u rangu Seselja! Stidite se! Ne znam kakve ste Vi neprijatnosti doziveli (to i necu da sporim, posto u svakom narodu postoje idioti), ali ja na primer nisam nikada imao neprijatna iskustva sa svojim prijateljima, medju kojima su i Hrvati, Muslimani i Albanci. Cak su mi svi ti ljudi bili i ostali iskreniji prijatelji nego li "nasi Srbi". Stavise, kada zivite u inostranstvu onda u vecini slucajeva shvatite ispravnost onog saveta: "Ako si Srbin, bezi od svojih glavom bez obzira, i to u krajeve gde Srba najmanje ima, niko te drugi nece tako efikasno 'zeznuti' kao tvoji sopstveni sunarodnici - pogotovu u tudjini!" Toliko o Srbima kao "plodonosnoj biljci".

Hrvati nisu Srbi, barem ne u tolikoj meri koju ste vi naveli. Svi narodi bivse Jugoslavije imaju svoje osobenosti, posebnu kulturu, pisma i jezik. Osim toga, postoje i katolici i muslimani koji se deklarisu kao Srbi, zbog cega bi svaki Srbin automatski morao biti pravoslavac?

Niko od normalnih Hrvata, a takvi su svi koje licno poznajem, ne osporava da je Tesla bio Srbin rodjen u Habzburskoj monarhiji na prostoru danasnje Hrvatske. Ne mozete na osnovu jednog malog uzorka suditi o celoj naciji. To bi isto bilo kao kada bih ja Vas ovde navedeni citat izvukao iz konteksta i zakljucio na osnovu toga kako su SVI Srbi nacionalizmom kontaminirani, netolerantni ljudi. Malo manje predrasuda molim Vas.
Preporuke:
0
0
17 sreda, 04 avgust 2010 12:28
Molder
Kao sto je svima poznato u svetu vladaju stereotipi o Srbima i Srbiji. Nista novo. Skoro je jedan pametnjakovic sa National Geographic kanala putovao po Balkanu i pricao o zemljama posle rata. Naravno, ulazeci u Beograd rekao je kako je to grad sa losom reputacijom. I jedino sto je imao da kaze o Beogradu je da se tu skrivao Radovan Karadzic. Iako smo se navikli na tako nesto, to ume da pogodi coveka kada neko prica toliko neistina o vasoj zemlji. A istina je da su Beograd i Srbija od svih zemalja koje su ratovale najvise multietnicki. Ja zivim u gradu koji se sa okolinom smatra veoma cetnicki orijentisan. Kod stanara u mojoj zgradi dolaze cesto neki prijatelji iz Zagreba. Danima im stoje kola ispred zgrade sa hrvatskim tablicama, i nista im ne fali. Sumnjam da bi tako bilo u Zagrebu i u celoj Hrvatskoj.
Preporuke:
0
0
18 sreda, 04 avgust 2010 15:32
Panča Teofilović
Gorštak je potpuno u pravu. Sve što je napisao i ja potpisujem.
Preporuke:
0
0
19 sreda, 04 avgust 2010 15:34
Sizif
Problem je što su Hrvati i pre rata očekivali da se Srbin ovako ponaša, s tim da je udbaška čizma ipak donekle stajala na vratovima, pa nisu baš mogli da dođu do punog izražaja kao danas.
Preporuke:
0
0
20 sreda, 04 avgust 2010 16:37
Robert Lee
@ NB
Stavise, kada zivite u inostranstvu onda u vecini slucajeva shvatite ispravnost onog saveta: "Ako si Srbin, bezi od svojih glavom bez obzira, i to u krajeve gde Srba najmanje ima, niko te drugi nece tako efikasno 'zeznuti' kao tvoji sopstveni sunarodnici - pogotovu u tudjini!" Toliko o Srbima kao "plodonosnoj biljci".
Predrasudom se ne osporava druga predradsuda...i u cemu je onda razlika izmedju tvoje predrasude i one gorstakove?
Nikakva - samo u odredjenju naroda!
Preporuke:
0
0
21 sreda, 04 avgust 2010 17:31
sve vreme isto
Duhovit i dobronameran tekst!
Ipak, ako se budem ikada odlučio da odem na tu stranu radi odmora, prvo ću u Republiku Srpsku Krajinu, pa probe radi na dnevni izlet u Hrvatsku.
Oni koji su probali odmah Hrvatsku rekli su mi upravo ono što samo u svakom desetom ili stotom slučaju zabeleži štampa: srednji prst, ispljuvana i/ili ogrebana kola, zlonamerna dobacivanja, pretnje, osećaj napetosti, neprijatnosti i kad se ništa posebno ne dešava.
Da ne govorim o vremenu SFRJ, recimo 1976.g., kada mi je sestra od strica u Zagrebu pričala da ne može da položi nekoliko ispita na Ekonomskom fakultetu jer je Srpkinja (u indeks joj je bilo upisano Jugoslavenka, što je za Hrvate bilo isto). Mi joj nismo verovali, mislili smo da ne uči dovoljno. Nikad nije položila te ispite i nije mogla da završi fakultet zbog šovinizma nekoliko profesora (čini mi se da je naročito govorila o jednoj profesorki). U centru Zagreba sam iste godine, u tadašnjoj ul. Moše Pijade, u jednoj maloj prodavnici tražio Politiku - prodavac mi je uvređeno rekao da TO nemaju i ne drže.
I tako, sve je isto.
Preporuke:
0
0
22 sreda, 04 avgust 2010 17:47
gorštak
@NB

Gospodine, ovo sto ste napisali spada u fasisticko-nacionalisticke ispade najgore vrste, u rangu Seselja! Stidite se!

Kao prvo, nemojte izjednačavati fašizam i nacionalizam, jer su dve potpuno različite pojave. Fašizam i nacizam su bili ideološko-osvajački projekti dva zapadnoevropska naroda, italijanskog i nemačkog. Nacionalizam je zdravo i normalno osećanje ljubavi prema narodu u kome smo ponikli i do čijeg nam je dobra stalo. To osećanje podrazumeva i odanost duhovnim i materijalnim dobrima sopstvenog naroda kao i spremnost da se po svaku cenu brane u slučaju ugroženosti. A priznaćete, naša duhovna i materijalna dobra jesu bila ugrožena od strane Hrvata, i to nekoliko puta samo u prošlom veku. I ne samo ugrožena , nego i brutalno rasturena ( Stoga vaše tvrdnje o Hrvatima koji su, zajedno sa muslimanima i Šiptarima, Srbima veći prijatelji od Srba ne želim ni da komentarišem).
Kao drugo, konstatovanje nečega za šta postoje brojni dokazi nije nikakav ''ispad''. Ne znači da nešto nije istina samo zato što ga je konstatovao Šešelj. Ja nikada nisam bio njegov pristalica, čak ni simpatizer Radikalne stranke, ali bih se potpisao ispod svake Šešeljeve izjave koju je do sada dao u Hagu, ne samo zato što sam Srbin, nego zato što čovek govori SUVU ISTINU. Istinu koju su utvrdili i svedočili i mnogi pre Šešelja, pa i bolji od Šešelja ( i kao ljudi i kao znalci).
Prema tome, ako se srpski jezik ijekavskog izgovora nazove ''hrvatskim'', ako postoje brojna svedočanstva o prisilnom katoličenju srpskog stanovništva u Dalmaciji, Hercegovini, Liki, Baniji, Slavoniji ( Šokci su na primer, bili čistokrvni Srbi dok se preko katoličanstva nisu priklonili i ''hrvatstvu''), ako je teritorija današnje ''Hrvatske'' utrostručena pokatoličavanjem, ubijanjem i izgonom srpskog stanovništva, ako se oduvek srpska Boka i dan-danas naziva ''zaljevom hrvatskih svetaca'', onda je poređenje onih koji se na taj način razvijaju kao ''narod'' sa imelama sasvim adekvatno.
Preporuke:
0
0
23 sreda, 04 avgust 2010 22:11
DŽon Šepard
Kao prvo, nemojte izjednačavati fašizam i nacionalizam, jer su dve potpuno različite pojave. Fašizam i nacizam su bili ideološko-osvajački projekti dva zapadnoevropska naroda, italijanskog i nemačkog. Nacionalizam je zdravo i normalno osećanje ljubavi prema narodu u kome smo ponikli i do čijeg nam je dobra stalo. To osećanje podrazumeva i odanost duhovnim i materijalnim dobrima sopstvenog naroda kao i spremnost da se po svaku cenu brane u slučaju ugroženosti.


Bravo, Gorštak!

Ožvalavih već objašnjavajući raznima (ne samo ovde) terminologiju, ali ću od sada (sa Vašim dopuštenjem) koristiti ovaj citat.

Pozdrav.
Preporuke:
0
0
24 sreda, 04 avgust 2010 23:37
Milan
Tekst mi se nije naročito dopao ali, nažalost, odgovara istini koju neki Srbi jednostavno ne žele da vide (što se iz nekih komentara može sasvim dobro uočiti). Zatvaranje očiju pred produženim genocidom, koji je postao konstanta hrvatske politike prema nama, je šteta koju nam drugosrbijanska ideologija nanosi već čitavu deceniju. To je u zadnje vreme postalo i prvorazredno političko pitanje, jer je naša vladajuća politička elita, uključujući i gotovo kompletnu opoziciju, prihvatila njihovu ideologiju za svoju, proturajući je na svakom koraku kroz nesuvislu i nezrelu diplomatiju i međudržavne regionalne odnose. Zato o tome treba pisati i javno govoriti što više, na način kako je to, na primer, gorštak lepo sažeo.
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 05 avgust 2010 00:16
gorštak
@DŽon Šepard

Ožvalavih već objašnjavajući raznima (ne samo ovde) terminologiju, ali ću od sada (sa Vašim dopuštenjem) koristiti ovaj citat.

Slobodni ste, naravno. Ali najbolje citate na temu nacionalizma ( a i na mnoge druge teme ) naći ćete u knjizi Ivana Iljina ''Put duhovne obnove'' koju uvek svima od srca preporučujem za čitanje. Evo samo nekih:

''Stapajući svoj život sa životom svoje otadžbine, ja doživljavam duh svoga naroda kao bezuslovno dobro i bezuslovnu snagu, kao nekakvo Božansko tkivo na zemlji i, u isto vreme, poistovećujem sebe s tom živom silom dobra, osećam da sam nošen njom, da sam snažan njenom snagom, da sam pravičan njenom pravdom i pravičnošću, da pobeđujem njenim pobedama, da postajem živi sasud ili živi organ svoje otadžbine i da u njoj imam svoje duhovno gnezdo. Na tom se putu ljubav prema otadžbini spaja s verom u nju, s verom u njenu misiju, u tvoračku silu njenog duha, u onaj budući procvat koji je očekuje. Ma šta da se desi s mojim narodom, ja znam verom i vizijom, ljubavlju i voljom, živim iskustvom i pobedama prošlosti da moj narod neće biti ostavljen od Boga, da su dani pada prolazni a da su duhovna dostignuća večna, da će teški malj istorije iskovati od mog naroda duhovni mač...''

Ali uz ovo Iljin naglašava:

''Voleti svoj narod ne znači laskati mu ili kriti od njega njegove slabe strane, već ih časno i odvažno iznositi i neumorno se boriti protiv njih... Upravo zato što voli svoju otadžbinu, pravi patriota neprestano i odgovorno motri gde i u čemu njegov narod ne stoji na potrebnoj visini, ne boji se da ukaže na to... Duhovna ljubav nije opijenost ili nadmenost, ona ne samo što gori već i svetli.''

Eto toliko. Pozdrav.
Preporuke:
0
0
26 četvrtak, 05 avgust 2010 07:50
dragoslav pavkov@NB
...ali ja na primer nisam nikada imao neprijatna iskustva sa svojim prijateljima, medju kojima su i Hrvati, Muslimani i Albanci.


Veoma interesantno...Ja na primer imam kuma koji je slučajno Hrvat,i takođe sa njim nikad nisam imao neprijatna isklustva.Inače,ne bih ga uzeo za kuma...Ali šta to dokazuje?
Istovremeno,iz porodičnih razloga (tašta koja je "u godinama" živi u HR i čeka da joj za života vrate stanarsko pravo) često putujem tamo;Ne mogu da se setim putovanja na kome nisam doživeo neku neprijatnost od Hrvata.Od komentara carinika kada vide da sa sobom nosim hranu za put,tipa:"Dobro niste poneli i paradajz...",preko podučavanja hrvatskom književnom jeziku od strane nepismenih "običnih" ljudi koji recimo,ne znaju gde ide č a gde ć (kuča i ćaša),ali odlično znaju da prepoznaju Srbina i njegovu glad za učenjem novih jezika...

Sve što kaže brm u svom postu potpisujem sa zadovoljstvom;

Sa naše strane stvarno je nepristojno letovati u Hrvatskoj iz razloga koje je on naveo.Onaj ko ima novca može da izabere i bolja mesta da ga potroši,mesta na kojima je sigurno dobrodošliji nego u Hrvatskoj.

Onaj ko poput vas prema toj zemlji i tom narodu gaji nežna osećanja ima puno pravo na svoje mišljenje,ali nema pravo da ljude poput Gorštaka na javnoj sceni proglašava za fašistu,samo zato što se ovaj usuđuje da opiše neka svoja iskustva iz mladosti.Ako u njegove navode ne verujete-izvolite to i napisati,umesto što ga etiketama diskvalifikujete kao sagovornika.
To je metod koji je "druga Srbija" preuzela iz arhive Komiteta,a ovi od Staljinovih satrapa iz doba čistki.Kako bi se vama dopala etiketa Staljiniste?

Sve što Hrvati pokušavaju sa bilbordima i Josipovićem je smišljeno kao deo marketinga koji tu državu pred prijem u EU prikazuje kao uljuđenu evropsku demokratiju.Čim ih prime-Hrvati će pokazati ko su i šta su.Istog momenta će početi sa radovima na rušenju zajednice,kao što je bio slučaj sa obe Jugoslavije ili sa Austro-Ugarskom pre toga.
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 05 avgust 2010 07:50
Biljana
Javljala sam se kada je bilo Kosovo u pitanju, pa sada i Hrvatska. Prvo: na obali jadranskog mora zive Dalmatinci a Hrvati ih nikada nisu mnogo ljubili.Sada,ne bi li ih bilo vise(stanovnika zemlje hrvatske), i njih ubrajaju u Hrvate. Drugo: u vecim gradovima, Dalmatinci su se razbezali pred najezdom Hercegovaca i Muslimana (do skora sam bila ubedjena da je to veroispovest, kao na primer Budista), koji su zbog svog nepodobnog ponasanja tokom raspada Jugoslavije bili primorani da se sklone od 'komsija' i zatru trag. Trece: pa nije bas tako bedna zemlja(drzava) Hrvatska da joj je izazivanje sazaljenja kod trecerazrednih turista sa kruzera i 'omladine' iz 'zemalja u tranziciji' potrebno demonstriranje netrpeljivosti prema Srbima i prezentiranje 'rana' na 'kapitalnim' zdanjima. (Kako bi Dubrovnik dobio nove krovove da neko u svom dvoristu nije palio automobilske gume i sliku slao u svet kao granatiranje starog grada od strane JNA.) Hrvati se toga ne bi setili; to su Dalmatinci priredili.Ima Hrvatska sta da pokaze, samo Srbe vise nema! Uostalom, da ih i primi nazad, sta bi sa njima kada ne moze da se organizuje ni svoje ljude da 'prehrani'! Kao ni srpska drzava Albance sa Kosova.Ja licno vec godinama odlazim u Dubrovnik i nikada mi se nista neprijatno nije dogodilo! Naprotiv.
Preporuke:
0
0
28 četvrtak, 05 avgust 2010 09:13
zabrinuta
@gorštak
Vaš komentar je lek za moju dušu. Ne mogu vam opisati koliko je teško meni sada slušati te priče o lažnom pomirenju i srbe iz Srbije koji još idu se pravdati hrvatima kako nisu svi srbi Šešelj ili Milošević. Jednom prilikom ispričam čoveku iz BG sve grozote koje je moja familija prošla u HR iz 1,2 i građanskog rata gde su mi ubili oca. On mi na to kaže ja razumem da ti MRZIŠ jer si imala gubitke, ali nisu svi hrvati isti. Nisam mu izrekla ni jednu jedinu reč mržnje svega mi. Samo ispričala šta mi se desilo i to ne u detalje. Nakon nekoliko pokušaja dobila sam sličan odgovor. Shvatila sam da su hrvati uspeli medijsku kampanju nametnuti i Srbiji i da smo mi označeni kao oni koji mrze i koji su sami sebe poubijali i isterali. Bilo nam zanimljivo malo paliti svoje kuće. To što sam tada pričala njima i sada vama nije iz potrebe da se ja nekom ispovedam već da upozorim da budete na oprezu. Oni neće stati sa uzimanjem teritorije i ubijanjem. Njihova crkva ih uči iz pelena da mrze i to neće nikad prestati. Zašto bi se katolička crkva odrekla toliko potecijalnih vernika i novaca od istih. Posle zadnjeg rata se preobratilo više od 10 000 jer uslovljavaju radno mesto sa tim.
Budimo pametni i nemojmo dozvoliti nova stradanja. Oni neće stati na ovim granicama pogotovo sada kad su nam se uvukli u državu sa kapitalom i u vlast. Kao što gorštak kaže ovi ovde samo čekaju zeleno svetlo pa da pokažu pravo lice. Pokazali su već kad je NDH bila do Zemuna. Zajedno sa folksjodčerima su se pokazali i dokazali pa je fruška gora puna masovnih grobnica.
Preporuke:
0
0
29 četvrtak, 05 avgust 2010 11:34
Ruzica Vujovic
NB
Da, u hrvatskom i albanskom narodu postoje sasvim pristojni, iskreni, posteni, inteligentni pojedinci koji nisu zadojeni slepom, brutalnom, ubilackom, sociopatskom mrznjom prema Srbima , - oni su veoma upadljivi bas zato sto se njihove nacije nalaze (vec dugo) u stanju kolektivne psihoze (sto duhovit tekst autora i potvrdjuje). U slucaju Albanaca ova psihoza je svakako i islamski fundirana, sa globalnim pretenzijama. Ovo potpuno odsusvo samokriticke refleksije u glavnom toku hrvatske i albanske nacije moguce je pre svega zato sto one nikada nisu bile prisiljene da se suoce sa sopstvenim zlocinima, gigantskih razmera (ako se broj mucki ubijenih Srba podeli sa brojem pripadnika hrvatske i albanske nacije, na videlo izlazi mucna istina o statistickom ucescu svakog drugog, treceg Hrvata u ubijanju jednog Srbina / Srpkinje, - ova istina baca u zasluzeni zasenak nacisticke zlocine mnogo poznatijih i vecih nacija).

Vas argument ("bezi od Srbina koji ce prevariti drugog Srbina" ) ne ponistava istinitost onoga sto je Gorstak napisao, naprotiv, ovo Vase - svakako istinito iskustvo - izraz je jedne od osnovnih srpskih osobina, koju nasi susedi nemaju: Srbi su preveliki individualsti i hedonisti da bi mogli biti naterani u placanje reketa za "nacionalnu stvar" i sklonost ka sadistickom nasilju. Da li ste zaista sigurni da taj Vas divni prijatelj Albanac ne placa tu vrstu reketa? Ili ste u svojoj zelji da svet bude carstvo u kojem caruje drugarstvo nesto prevideli, onako kako samo mi Srbi to znamo?
Preporuke:
0
0
30 četvrtak, 05 avgust 2010 13:53
Radovan Bgd
hahahah
nisam se ovoliko nasmejao još od kako su krenule kursadžije na tv-u
najzad neko duhovito da napiše i tim hrvatima
Preporuke:
0
0
31 četvrtak, 05 avgust 2010 16:35
goran sydney
bravo gorstak
ja sam rodjen u srpskoj dalmaciji nedaleko od manastira krka i krupa, jedan sagradjen 1317. drugi 1350.
postoje brojni istorijski dokumenti i knjige napisane o progonu pravoslavnog zivlja iz dalmacije i o katolicenju
navescu vam samo jednu knjigu koja detaljno govori o toj tematici, autora marka jacova ciji naslov glasi "venecija i srbi u dalmaciji u 18. veku".
da ne pominjem episkopa milasa, simu matavulja itd

pokatoliceni i pohrvaceni srbi, koji danas cine vecinu hrvata, patoloski mrze srbe jer ih podsjecamo na potisnuti bol nastao promjenom identiteta. ta opsesivna mrznja nije odlika samo jedne generacije ili posledica jednog rata nego ima svoj istorijski kontinuitet

mene zacudjuju ljudi koji idu tamo pa se posle cude sto su imali neprijatnosti.
Preporuke:
0
0
32 četvrtak, 05 avgust 2010 20:59
Drago sten
Goršakje u pravu.Sve ostalo su lagarije za malu decu.Oni su genocidan narod.I tu mi nemamo šta da tražimo.Nikakva izmirenja, nikakva praštanja ni sa sjedne strane.Stvari treba primirti takve kakve jesu.Ne volimo se a moramo pored , pa da nađemo načina kako da se u miru ne podnosimo.Ako zagusti, ako sve pamtimo, lako ćemo.
Preporuke:
0
0
33 petak, 06 avgust 2010 01:12
gorštak
@goran sydney

postoje brojni istorijski dokumenti i knjige napisane o progonu pravoslavnog zivlja iz dalmacije i o katolicenju
navescu vam samo jednu knjigu koja detaljno govori o toj tematici, autora marka jacova ciji naslov glasi "venecija i srbi u dalmaciji u 18. veku".
da ne pominjem episkopa milasa, simu matavulja itd

Hvala vam na preporuci. Sa svoje strane mogu vam preporučiti knjigu Manojla Grbića, sveštenika i istoričara iz XIX veka koja se zove ''Karlovačko vladičanstvo''. To je trotomno istoriografsko remek-delo, sa preko hiljadu stranica, gde je do detalja opisan život Srba u nekadašnjoj Vojnoj krajini ( današnjoj Hrvatskoj ), uz istorijat njihovih borbi protiv prisilnog unijaćenja tokom HVII, XVIII, XIX veka. Po meni knjiga koju bi valjalo da ima svaka srpska kuća, a o njoj jedva da se i zna. Što ne čudi, s obzirom na agresiju onih koji bi da upravljaju budućnošću, gurajući nas u nove bratstveničko-jedinstveničke utopije, a to se ne može bez upravljanja prošlošću, to jest cenzure i ćutanja o zaista dobrim i istinitim knjigama, koje bi narodu otvorile oči i poremetile ''plan''.
Preporuke:
0
0
34 petak, 06 avgust 2010 11:35
brm
biljana
kad već toliko letujete u Dubrovniku, mogli ste se informisati da su Dubrovčani Dalmatinci bar koliko i Bokelji...a još manje nego što su Sremci Šumadinci..
Preporuke:
0
0
35 petak, 06 avgust 2010 16:31
goran sydney
@ gorstak
Hvala vam na preporuci. Nazalost nisam uopste cuo za to izdanje.
Staracu se da nekako dodjem do knjige.
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 09 avgust 2010 00:13
Ja se doista divim onima koji podržavaju Gorštakov pamfletić!

Mi da smo uzeli Srbima jezik!?

Nakon zločina u vremenu od 1991. do 1995. godine teško je zadržati staloženost jer ljudi lako nasjedaju propagandi.

Istoj onoj koju je tako vješto propagirao Voja Šešelj koji je podrijetlom Hrvat.

Sve je naopako na ovim prostorima, ali Gorštak u hrvatskim očima vidi trn, a u srpskima ni balvan.
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 09 avgust 2010 09:09
2 x bravo
Za oba komentara zelim da kazem GORSTAKU bravo!
Volela bih da nas nase medije vise ne informisu sta Hrvati rade, kazu i misle. Mi znamo ko su i sta su. Oni koji idu u Hrvatsku i dobiju batine ili razlupana kola, nek nastave. To je njihov izbor. Ipak sam pristalica bojkota svih hrvatskih proizvoda.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner